Spring naar inhoud

Klachten

Een verwijzing naar het CBT betekent meestal dat uw tandheelkundig probleem en de specifieke situatie meer dan de normale aandacht en deskundigheid vereisen. Hoewel de tandartsen in het CBT zich inspannen om verbetering te bereiken, is hiervoor geen zekerheid te geven. Het komt helaas voor dat het resultaat van de behandeling tegenvalt. Soms moet de behandelend tandarts met u zoeken naar alternatieve oplossingen. In dit geval wordt bij de zorgverzekeraar toestemming gevraagd voor een aanvullende behandeling. In andere gevallen kan het probleem niet worden opgelost en zult u beperkingen moeten accepteren wat betreft de functies van uw gebit. Ook in dergelijke situaties blijft u de eigen bijdrage in de kosten verschuldigd.

Indien u niet tevreden bent over het resultaat van de behandeling, neem dan in eerste instantie contact op met de behandelend tandarts. Leidt dit niet tot een bevredigende uitkomst, dan is altijd een van de andere tandartsen in het CBT bereid om na te gaan of er toch een oplossing mogelijk is. U kunt in dat geval het best uw klachten/wensen op papier zetten en uw behandelend tandarts vragen om advies.

Wilt u een klacht indienen bij het MCL? U kunt deze per brief sturen aan:
Ombudsfunctionaris MCL
Postbus 888
8901 BR Leeuwarden