Doel Cliëntenraad
Het doel van de Cliëntenraad is de cliënt van het MCL inspraak te geven. Deze moet kunnen meepraten over het beleid van het MCL om zijn positie in het ziekenhuis continu te blijven verbeteren.
Focuspunten hierbij zijn:
- Bejegening van de cliënt;
- Tijd en aandacht voor de cliënt;
- Kwaliteit van zorg;
- Voeding;
- Hygiëne;
- Privacy;
- Wachttijden;
- Huisvesting;
- Recreatiemogelijkheden en ontspanningsactiviteiten.
De Cliëntenraad is een onafhankelijk orgaan, die opkomt voor de belangen van de patiënt en die de medezeggenschap van cliënten wil bevorderen en verbeteren. Doel hierbij is een optimale ziekenhuiszorg, met aandacht voor de cliënt, zonder wachttijden en een prettige behandeling. Zorgverlening en dienstverlening afgestemd op de wensen en behoeften van de cliënt.
Cliëntenraad, géén klachtencommissie
De Cliëntenraad behandelt geen individuele klachten. Voor een klacht over bijvoorbeeld een afdeling of een medewerker in het ziekenhuis is er een klachtenprocedure.